lördag, februari 21, 2009

Ta avstånd från antisemitism

Expos Daniel Poohl uppmanar Ohly och vänsterpartiet att göra ett tydligt avståndstagande från antisemitismen på Jan-Inge Flüchts blogg.

Utdrag:
Den situation som uppstått ger Vänsterpartiet en gyllene chans att visa att man håller rågången mot rasism och främlingsfientlighet.
Det är bara att tydligt ta avstånd från de antisemitiska föreställningar som marknadsförs på Jinge.se.
Det kan väl inte vara så svårt?

Uppdatering

Läs mer:
Länkar till olika röster i Ohly-Jinge-debatten
Sammanfattning av debatten
Samling med exempel på antisemitismen på Jinge.se

4 kommentarer:

Johan K sa...

Ja, Ohly gör nog bäst i att välja annan litteratur om han vill ha någon legitimitet kvar alls. Vänstern har ju tidigare haft problem inom detta område. Jag tänker bla på honom som jämförde SS och IDF. Minns inte namnet tyvärr men bla Fredrik Malm och Bigitta Ohlsson ställde honom mot väggen.

Anonym sa...

Intressant, jag visste inte att jinge.se är antisemitisk men då skall jag väl villigt erkänna att jag bara läst den en handfull gånger och då kommit dit genom att följa länkar under artiklar om helt andra ämnen. Tänker kika närmare på den och även läsa mer i denna blogg men inte idag jag är för trött och vill inte försöka få någon rätsida på saker och ting när jag bara är halvvaken.

Anonym sa...

SvD idag:
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_2511739.svd

/Puff

Anonym sa...

Ohly svarar.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_2516127.svd

/Puff